Terápiák, fejlesztések
Szeretettel várunk minden mozogni vágyó, vagy fejlődésében megkésett gyermeket.
Szenzomotoros mozgásfejlesztő torna
A gyermekek elsődleges közege a mozgás, így a leghatásosabban ezen a területen keresztül tudjuk őket fejleszteni és motiválni.
Ezeken a foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetünk a mozgáskoordináció és az egyensúly fejlesztésére, hiszen ezek a figyelem megfelelő fejlettségéhez is elengedhetetlenek. A meglévő csecsemőkori reflexek integrálására, az elemi mozgásminták, kúszás, mászás újraélésére. Ezek által előkészítjük és segítjük az idegrendszert a magasabb szintű mozgásformák kialakítására.
Míg a kicsinek (2-4 év) játékosabbak az órák, addig a nagyoknak (5 évtől ) már inkább feladatközpontú, hogy az iskolai előmenetelük sikeres lehessen.
Egyéni komplex gyógypedagógiai fejlesztés
A fejlődési zavarok időben való felismerése rendkívül fontos. Amennyiben nem kezelik megfelelően, súlyosan hátrányos helyzet alakulhat ki ezeknél a gyermekeknél.Ha az óvodában gyermekénél, az iskolai tanuláshoz szükséges képességek részleges vagy teljes kiesését, fejletlenségét, lassúbb ütemű és az átlagtól eltérő szintű elmaradását tapasztalja.
Itt a gyermek egyénileg csak a saját igényeire szabva kapja az elmaradottnak ítélt területek fejlesztésére szóló feladatokat és ingereket.
Nagy szerepet kap a mozgás, de emellett a kognitív és kommunikációs funkciókat is előtérbe helyezzük.
Egyéni konduktív pedagógia
(Pető módszer)
Dr. Pető András által kifejlesztett holisztikus pedagógiai módszer a konduktív pedagógia. Melynek szó szerinti jelentése a rávezetni, vezényelni az egyéneket a legoptimalisabb fejlődés elérése érdekében.
A konduktor mindig a motivációra építve, játékos környezetet teremtve, az aktivitást támogatva legszükségesebb segítségadással (facilitáció) rávezeti a sérült gyermeket a célok eléréséhez szükséges önálló megoldási módokra, így cselekvésre bíztatva lehetővé teszi az önálló életvitel képességének a kialakítását.
A konduktív pedagógia egyéni és csoportos formában az egyén rövid és hosszú távú céljainak megfelelően, differenciált megoldásokkal segíti az önállósodást, a legoptimálisabb fejlődést.
Csoportos iskola előkészítő foglalkozás
Komplex fejlesztés, mely 2 különböző foglalkozásból áll. Egy mozgásfejlesztés (TSMT) és egy grafomotorika (az írás előkészítésére szolgáló kéz ügyesítő foglalkozás) fejlesztés.
A sikeres iskolai beválás elengedhetetlen része a nagymozgások és a finommotorika megfelelő érettsége. Ezeket a területeket fejlesztjük ezeken a foglalkozásokon, valamint a figyelem is nagy hangsúlyt kap.
Csoportos TSMT
(Tervezett szenzomotoros tréning )
A TSMT terápia a nagy és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja tovább az idegrendszert. A foglalkozás menete kötött, feladatsorokba rendezett, a gyermek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik.
A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a laterialitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák, segítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését.A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik.
Nagy szerepet kap a mozgás, de emellett a kognitív és kommunikációs funkciókat is előtérbe helyezzük.
Pfaffenrot-féle manuális technika
SZRT (Szinergetikus Reflexterápia)
A szinergetikus reflexterápia, a központi idegrendszeri sérültek mozgászavaraira specializálódott manuális terápia, melyet Dr. Waldemar Pfaffenrot dolgozott ki. Az SZRT 5 különböző technikát (myofasciális technika: bőr alatti izompólya, mobilizálás /centralizálás, akupresszúra, reflexzóna kezelés, nyújtás) alkalmaz egy kezelésen belül.
Fő cél az izomtónus normalizálása, prevenció, a másodlagos patológiás elváltozások csökkentése, az ízületek mozgástartományának növelése, koordináció, testtudat fejlesztése, aktív mozgások, mozgásminták elsajátítása.
A terápia nem okoz fájdalmat, koraszülöttek, sérült gyermekek esetén ideális, a kötődést nem nehezíti tovább.
Dynamic Taping
A Dynamic Tape egy olyan biomechanikai tapasz, mely a sport és terápiás tapaszolási technikák új kategóriája. A 4 irányban nyújtható, erős, elasztikus energiával rendelkező tapasz elnyeli a testre ható erőket, ezáltal csökkentve a terhelés mértékét. Alkalmazási módszertanának célja az, hogy módosítja az adott ízületben rosszul rögzült mozgásmintákat, segíti a gyenge izmok működését, javítja az ízület stabilitását, funkcióját. A Dynamic Tape egy kiváló minőségű, erős, egyben puha, légáteresztő tapasz. Felhelyezést követően 1-3 hétig marad fenn a bőrfelületen.
Hogyan Ajánlott?
Sportban, rehabilitációban mozgásterápiákban kiegészítő módszerként rendkívül hatékony. A tapasztalatok alapján ajánlott egyéni esettől függően, manuális technikával, majd utána következő aktív terápiában felhasználni a tape jótékony hatásait. Komplex manuális technika+ dynamic tape + aktív terápia (Konduktív Pedagógia, Ayres...stb)
Így tedd rá! Néptánc, népi játék
Az Így tedd rá! Magyarország vezető népi játék, néptánc módszertana,melyet Balatoni Kata dolgozott ki, és ma már országszerte találunk foglalkozásokat 0-tól kis iskoláskorig. Egy értékteremtő és megőrző közösség, ahol a magyar hagyományainkat, kincseinket ápoljuk. A magyar nép táncait, szokásait észrevétlenül játszva tanuljuk “Játszunk táncot!” Szimbólumokhoz (tulipán, dió, babzsák, gumikötél, korong) hozzárendelt jelentések segítségével táncolunk, mondókázunk. A cél segítségével könnyebb a táncos mozgások, ritmusok, dalok, mondókák elsajátítása.
Ez egy szenzomotoros (érzékszervek+mozgás) képesség-készségfejlesztő élmény. Motoros (mozgás), kognitív (gondolkodás), pszichoszociális és nyelvi fejlődés egyidejű megjelenése. Segíti az anya-gyermek kapcsolatot szorosabbá tenni, a gyerekek egymásközötti kapcsolatteremtését. A gyerekekkel szabadon mozogva, énekelünk, mondókázunk az életkori sajátosságokat figyelembe véve. A gyerekeknek könnyebb a beilleszkedés, a kapcsolódás, a tanulás alapját jelentő mozgást támogatja a módszer, valamint felkethet egy igényt a későbbi táncolásra, a hagyományápolásra.Segít az önismeretben, támogatja a közösségi szabályok elfogadását, minden területre hat!
Megért(Ő) Beszél(Ő), komplex mamás beszédindító csoport
A beszéd és nyelv fejlődését bizonyos esetekben nem lehet csupán a természetre bízni! A nyelvi képesség többet jelent a beszélni tudásnál!
- - hallási figyelem, látási figyelem
- - helyes minta(vizuális+akusztikus)
- - beszélő környezet
- - memória
- - megfelelő beszédészlelés
- - befogadó nyelvi készség( beszédértés)
- - kifejező nyelvi készség (aktív szóhasználat)
- - gyermek utánzási vágya
- - ép hangképző apparátusok
Ismerni kell a gyermek többi képességeinek sajátosságait is: szocialis-érzelmi, finommozgás, nagymozgás, kognitív képesség, önellátás, az idegrendszer érettségi szintje, a hangképző szervek, mimikai izmok normál működése.
Miböl áll?
Mesébe ágyazott foglalkozás: segíti az értést, vizuális, akusztikus észlelès, azonosulás Finommotoros kézműveskedès: az alkotás a kifejezés lehetősège, kommentálva, beszélő környezet( Festek egy fát, rajta ül egy holló-kár, kár!) Nagymozgásos játékok: a mozgás a beszéd szolgálatában, beszédközpont direkt ingerlése(forgás, hinta, lógatás) Artikulációs+mimikai gyakorlatok: az arcizmok ügyesítése fontos lépés, lazítás vagy erősítés. + a logopédiai fejlesztés gyakran kiegészül passzív manuális arckezeléssel! (Pfaffenrot/Dévény kezelés) + hallásvizsgálat javasolt Mondóka, mimetizálás, élő énekszó: a ritmus keretet ad, mozgás+ritmus+beszéd segíti az észrevétlen tanulást a különböző agyi területek integracióját( tanulás alapja) , tekintet és érintés kapcsolat a gyermekkel, fejlődik a képzelet, figyelem, hallás..stb. Otthoni ötletek, egyéni tanácsadás: minden gyermek másképpen fejlődik, különböző a környezet, a szociális tér!
A beszéd késése mögött több tényezőt kell figyelembe venni! Pl. családban történő változás( kistesó érkezése, haláleset, költözés, különválás...stb, itt pszichológiai tanácsadás is javasolt), a mindennapok megélése (zajos vagy halk család, nagycsalád, sok program..stb). Ezek csak példák a sok közül!
A csoportba jelentkezés feltétele a megelőző komplex vizsgálat
Csoportos tornák
Baba,kúszó,tipegő,bölcsis - (A csoportok 3 hónapos kortól - óvodáskorig biztosítják a komplex mozgásos foglalkozásokat.
Babatorna
3 hótól-kúszásig
Komplex mozgás és ölbeli játékok, ahol az Anya/Apa tornáztatja a babáját, az elvárt mozgásfejlődési szakasznak megfelelőn. Passzív alsó-felső végtagok, törzs, csípő, hason-háton passzív kimozgatás, dalokkal kisérve. Az elvártnál feszesebb babáknak többszöri ismétlés számmal,a lazább kötöszövetüeknek erősítő gyakorlatokkal segítünk. Szükség szerint otthoni feladatokat adunk. Instabil, egyensúlyozó, erősítő/lazító eszközökkel folytatjuk a foglalkozást. Az órán kiemelt hangsúlyt kapnak a mondókák, dalok, arcsimogatók, tenyeresdik, hintáztatók, höcögtetők, mellyel mélyítjük a kötődést.
Kiket várunk?
- A normáltól eltérő feszesebb, vagy pont lazább kötőszövetűeknek
- Túl gyorsan vagy lassan fejlődő babáknak
- Tipikusan fejlődő, mozgásra, közösségre vágyóknak
Kúszó-mászó torna
kúszástól járásig
Az órán nagymozgások: kislabdás, nagylabdás, gördeszkás feladatok és finom manipulációs játékok is megjelennek. Minden alkalommal akadálypályán segítjük a térbeli tájékozódást, a helyes mozgásmintákat, instabil eszközökkel támogatjuk, az idegrendszer érését. Az agyi kapcsolatok az ingerek, a mozgás és a térbeli tájékozódás hatására alakulnak ki és fejlődnek. A torna során a gyerekek megismerkedhetnek olyan fejlesztő eszközökkel, mellyel kúszunk, mozgunk, mászunk, pörgünk, hintázunk. A kúszó- mászó csoport azoknak a gyermekeknek szól, akik már képesek a földön mozogni.
Kiket várunk?
- tipikusan fejlődő kúszó-mászókat
- megkésett / korrekcióra szoruló kúszó-mászókat
Tipegő torna
járástól-2 éves korig
A tipegő tornára a már járni tudó tipegőket várjuk! A feladatokat szinte önállóan utánozzák! A feladatokat különböző fejlődést támogató eszközökhöz kötjük. Ezeket ismételjük, így garantált a sikerélmény és fejlődés. Megjelennek a gondolkodtató feladatok nagymozgásban megjelenítve ( színek, formák, funkciók). A nehezebb akadálypályán, már kevesebb segítséggel haladnak a gyerekek.Ebben a korban a mozgás egyenlő a tanulással, elválaszthatatlan a két dolog! A kisgyermekek fejlődése a mozgással szoros összefüggésben áll
Kiket várunk?
- tipegő, szaladgáló,energikus / félénkebb gyermekeket
- közösségre, mozgásra vágyókat
Bölcsis torna
2 éves kortól 3 éves korig
A gyermekek már szinte teljes önállósággal oldják meg a feladatokat. Kiemelt hangsúlyt kapnak az elvárt nagymozgások (futás, ugrás, lépcsőzés, egyensúlyozás, térbeli tájékozódás), illetve a több problémát is jelenthető beszéd és kommunikációs játékok (mondókák, ritmusok, állathangok, környezetünk szavai). A folyamatos énekekkel, dalokkal,támogatjuk a beszédértést, az aktív szókincs megjelenését, bővítését. Vissza nyúlunk az ölbeli játékokra, segítve az érzelmek, indulatok az érintés megélését.
Kiket várunk?
- izgő mozgó impulzív vagy éppen lassabban megnyíló gyermekeket
- megkésett, vagy korrigálandó beszéd / mozgásfejlődésűeket
- közösségre, mozgásra, fejlődésre vágyókat
Egyéb szolgáltatások
Access Bars kezelés
32 energetikai pont van a fejünkön, amit ha gyengéden megérintenek, erőfeszítés nélkül el tudjuk engedni mindazt, ami miatt képtelenek vagyunk az el(be)fogadásra. Ezek a pontok tartalmazzák mindazokat a gondolatokat, korlátozó hiedelmeket, érzelmeket, amiket akár több száz! életünk során eltároltunk.
A kezelés 1-1,5 órás, és fekvő helyzetben történik. A fejeden lévő reflexpontokat érintve kiürítheted a lomtárban akár évezredek óta begyűjtött szellemi, érzelmi, érzésbeli manipulációkat, melyek fenntartják az olyan illúziókat, mint pl.: hiány, válság, nem szeretnek, nem vagyok képes a saját életemet élni, nehéz az élet, nem tudok koncentrálni, nincs pénzem, nincs önbizalmam, stb.
Oldódnak a félelmek, gátlások, hitrendszeri blokkok, gondolati és érzelmi korlátok, tanulási-, koncentrációs problémák is. Leginkább a lehetőségeidet tágíthatod a módszer segítségével.
Keressen minket bátran
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a foglalkozásokkal kapcsolatban, kérjük szíveskedjen megkeresni minket. Minden visszajelzést örömmel veszünk.
Üzenet Küldése